Zbigniew Raubo – laureat Konkursu im F. Busoniego w Bolzano (1991), im F. Liszta w Utrechcie (1992) – jak dotąd jest jedynym polskim laureatem tego prestiżowego Konkursu – oraz Konkursu im K. Szymanowskiego w Łodzi (1987). Ukończył z wyróżnieniem katowicką Akademię Muzyczną w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego, którego następnie został asystentem. Aktualnie pracuje na stanowisku profesora w macierzystej Uczelni. W czerwcu 2013 Prezydent RP nadał mu tytuł profesora sztuk muzycznych. Posiada tytuł Ambasadora Miasta Kalisza. Koncertował we wszystkich filharmoniach w kraju. Występował z najwybitniejszymi polskimi dyrygentami takimi, jak: Jerzy Maksymiuk, Antoni Wit, Agnieszka Duczmal, Jerzy Salwarowski, Mirosław J. Błaszczyk, Marek Pijarowski, Tomasz Bugaj, Jerzy Swoboda, Krzysztof Missona, Łukasz Borowicz, Marek Moś, Czesław Grabowski, Renard Czajkowski. W swoim repertuarze posiada ponad 30 utworów na fortepian z orkiestrą . Wśród jego zrealizowanych dokonań artystycznych znajdują się m.in. występ z recitalem na Festiwalu Chopinowskim w Vancouver, Festiwalu „Poolse Meesters” w Belgii, jak też kursy mistrzowskie i koncert w ramach Festiwalu Campos do Jordao w Brazylii. Dokonał szeregu nagrań dla krajowych i zagranicznych firm fonograficznych m.in. dla japońskich filii firm Deutsche Gramophon i RCA, International Music Corporation, firmy DUX i Żuk Records. Z upodobaniem uprawia również kameralistykę, występował m.in. z Kwartetami Śląskim, Wilanów i Camerata oraz z Bartłomiejem Niziołem, Urszulą Kryger, Elżbietą Mrożek-Loską, Piotrem Janosikiem. Prowadzi aktywną działalność pedagogiczną, obok etatowej pracy w Akademii Muzycznej w Katowicach spotyka się z młodzieżą pianistyczną na licznych kursach, udziela się również konsultując szkolnictwo muzyczne niższych szczebli. Brał udział w pracach jury konkursów krajowych i zagranicznych m.in. w Ogólnopolskim Konkursie im. F. Chopina w Warszawie, Chopin Competition in Asia w Japonii czy też Konkursu o stypendia Fundacji Yamaha. Został również zaproszony do udziału w pracach Jury XI Międzynarodowego Konkursu im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy. Wśród jego wychowanków można znaleźć laureatów konkursów muzycznych- im. Liszta we Wrocławiu, im. Liszta w Parmie, Międzynarodowego Konkursu im. F. Chopina dla Dzieci i Młodzieży w Szafarni, Ogólnopolskiego Konkursu im. Chopina w Warszawie, Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku i innych. W ostatnim czasie jego student a aktualnie asystent Tymoteusz Bies został zwycięzcą pierwszej edycji Międzynarodowego Konkursu im. K. Szymanowskiego w Katowicach.
Magdalena Kling-Fender – koncertuje w kraju i zagranicą, specjalizuje się w muzyce kameralnej. Jest związana z Akademią Muzyczną w Łodzi jako adiunkt w Katedrze Instrumentów Smyczkowych, z tytułem doktora habilitowanego sztuki. Łódzką uczelnię ukończyła z wyróżnieniem w 1999 r. w klasie prof. Iwony Wojciechowskiej. Swe umiejętności doskonaliła podczas kursów muzycznych w Łańcucie, Żaganiu i Głuchołazach. Ma w dorobku laury w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach, w których brała udział jako uczennica i studentka. Do najważniejszych zaszczytów należą: III miejsce w Ogólnopolskim Przesłuchaniu Skrzypiec w Elblągu (1993), wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Stanisława Serwaczyńskiego w Lublinie(1993), nagroda Łódzkiego Towarzystwa Muzycznego w Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Karola Szymanowskiego (1997) oraz wyróżnienie na Międzynarodowym Międzyuczelnianym Konkursie Kameralnym im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi w kategorii tria fortepianowe(1998). Skrzypaczka występowała podczas sesji muzyczno – naukowych, organizowanych przez Akademię Muzyczną w Łodzi min. w sesji muzyki współczesnej Musica Moderna. Współpracowała z sekstetem „Studio”, założonym przez profesorów łódzkiej AM. Nagrywała dla Polskiego Radia i Telewizji, brała też udział w rejestracji muzyki filmowej Wojciecha Lemańskiego do obrazów Piotra Trzaskalskiego „Edi”(2002) i „Mistrz”(2005). Artystka dała się poznać słuchaczom kilku polskich festiwali. Pamiętają ją bywalcy Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Wolsztynie ( brała udział w dziesiątej , jubileuszowej edycji tej imprezy w 2005r.) i Nałęczowskiej Wiosny Kulturalnej (2006). Występowała również podczas XXIII Konfrontacji Chopinowskich w pałacu Radziwiłłów w Antoninie w koncercie kompozycji Olgi Hans i Moniki Kędziory. Od wielu lat Magdalena Kling – Fender wraz mężem Robertem Fenderem tworzą wspólnie Trio Vivo, które koncertuje już od 1997 roku. W 2011 roku ukazała się nakładem wytwórni DUX debiutancka płyta zespołu z utworami Brahmsa i Arensky’ego. Następnie skrzypaczka zarejestrowała wraz z Robertem Fenderem Trio fortepianowe Pawła Kleckiego oraz sonaty na skrzypce i wiolonczelę Kodály’a i Ravela. Najważniejszym dotąd krążkiem wydanym przez wytwórnie DUX jest płyta nagrana wspólnie z altowiolistką Elżbietą Mrożek – Loska a zawierająca Wariacje Goldbergowskie J. S. Bach w wersji na trio smyczkowe. W 2019 roku album zdobył Srebrny Medal w prestiżowym Międzynarodowym Konkursie Płytowym Global Musical Awards w USA. Znalazł się również na liście TOP 10 Autumn 2019 tejże kapituły. Ostatnie wspólne płyty to „Aleksander Tansman Chamber Music” wydana w 2019 roku nakładem wytwórni Ars Sonora oraz „Consequences” zarejestrowana w 2021 roku. Na najnowszym krążku Magdalena Kling-Fender wystąpiła u boku znakomitego saksofonisty Bartłomieja Dusia. Obecnie obok wspomnianych już muzyków artystka współpracuje także z pianistami Zbigniewem Raubo oraz Hanną Holeksą. Od roku 2022 jest także dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego MELOS.
Adam Mokrus – skrzypek, kameralista, pedagog i dyrygent. Studia w latach 1997-2002 ukończył z wynikiem celującym w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec prof. Pawła Puczka i prof. Beaty Warykiewicz-Siwy. Swoje umiejętności wiolinistyczne doskonalił podczas studiów podyplomowych pod kierunkiem prof. Piotra Pławnera, a także w ramach kursów mistrzowskiej interpretacji prowadzonych przez prof. Konstantego Andrzeja Kulkę, prof. Stefana Kamasę i prof. Romana Jabłońskiego w Gdańsku, gdzie otrzymał nagrodę specjalną dla najlepszego uczestnika. W ramach bogatej działalności solistyczno-kameralnej występował wielokrotnie w kraju i za granicą (Chiny, Belgia, Francja, Holandia, Korea Południowa, Litwa, Niemcy, Ukraina i Włochy); jako solista występował m.in. z orkiestrami symfonicznymi: Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Rybnickiej, Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Zabrzańskiej, jak również z Polską Filharmonią Kameralną Sopot i Tarnowską Orkiestrą Kameralną. Do najważniejszych doświadczeń artystycznych należą koncerty jako solista wraz z Konstantym Andrzejem Kulką (Częstochowa, Gdańsk, Rybnik). Ponadto w latach 2003-2009 pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry symfonicznej Filharmonii Częstochowskiej. Obok aktywności artystycznej zajmuje się działalnością pedagogiczną zatrudniony na stanowisku adiunkta doktora habilitowanego w katowickiej Akademii Muzycznej, a także jako nauczyciel dyplomowany w szkołach muzycznych I i II stopnia w Rybniku i Katowicach. Wielokrotnie prowadził warsztaty w ramach kursów mistrzowskiej interpretacji (Bałoszyce, Krzyżowa, Kudowa Zdrój, Nowy Sącz, Wadowice) oraz brał udział w pracach jury ogólnopolskich konkursów skrzypcowych (Poznań, Rybnik, Zielona Góra).W 2013 roku został uhonorowany odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej nadaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ponadto prowadzi również działalność dyrygencką – w 2018 roku ukończył studia w macierzystej uczelni na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu, w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Mirosława Jacka Błaszczyka. W okresie studiów zadyrygował orkiestrą symfoniczną Filharmonii Śląskiej w Katowicach, a także jako asystent dyrygenta brał udział w przedstawieniu opery „Czarodziejski flet” Wolfganga Amadeusa Mozarta realizowanym w Akademii Muzycznej w Katowicach. W 2019 roku podjął współpracę z Operą Śląską w Bytomiu podczas realizacji premier oper „Flis” (kierownictwo muzyczne) i „Verbum nobile” (współpraca muzyczna) Stanisława Moniuszki. W 2020 roku w Operze Krakowskiej uczestniczył w przygotowaniach premiery operetki „Orfeusz w piekle” Jacquesa Offenbacha (współpraca muzyczna), a także prowadził spektakle „Toski” Giacomo Pucciniego.
Elżbieta Mrożek-Loska – absolwentka katowickiej Akademii Muzycznej w klasie altówki prof. Zygmunta Jochemczyka. Jest laureatką konkursów muzycznych (Poznań, Aix-en-Provence, Val Tidone). Należała do grona Stypendystów Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci oraz Ministra Kultury. Uczestniczyła w kursach interpretacji muzycznej pod kierunkiem wybitnych pedagogów: Zygmunta Jochemczyka, Stefana Kamasy, Paula de Clercka, Kurta Levina, Grigoria Zhyslina. W latach 1998 -2004 była członkinią Orkiestry Kameralnej Aukso, z którą występowała w kraju i zagranicą (Szwajcaria, Brazylia, Hiszpania, Anglia, Niemcy, Holandia), grając z wieloma znakomitymi muzykami. Zatrudniona od 2002 na macierzystej uczelni jako asystent prof. Zygmunta Jochemczyka. W 2008 uzyskała stopień doktora, a 2016 roku uzyskała stopień doktora habilitowanego. Od 2020 roku pracuje na stanowisku profesora. Wielokrotnie występowała z Orkiestrą Muzyki Nowej oraz Kwartetem Śląskim, zapraszana również do różnych projektów kameralnych występując w prestiżowych salach koncertowych, tj. NOSPR w Katowicach, NFM we Wrocławiu czy Filharmonia Narodowa itp. Ze współpracy z Piotrem Pławnerem (Plawner Quintet: Piotr Pławner – skrzypce, Sibylla Leuenberger – skrzypce, Elżbieta Mrozek-Loska – altówka, Isabella Klim – wiolonczela, Piotr Sałajczyk – fortepian) wydana została płyta z Kwartetami Smyczkowymi Stanisława Moniuszki oraz Kwintetem Juliusza Zarębskiego wydanej w CPO w 2019 roku. W 2018 roku wydana została płyta ze współpracy z Magdaleną Kling-Fender oraz z Robertem Fenderem z transkrypcją Wariacji Goldbergowskich na trio smyczkowe, która została wybrana do Top Albums by Global Music Awards Winners w USA w 2019 roku. Występowała w Indiach prowadząc sekcję altówek w Symphony Orchestra of India, a także koncercie kameralnym m.in. z Dmitrym Sitkovetskym. Współpracuje z pianistą Zbigniewem Raubo, z którym zrealizowała nagrania sonat Francka i Brahmsa. Była członkinią Lasoń Ensemble (w składzie: Krzysztof Lasoń, Agnieszka Lasoń – skrzypce, Elżbieta Mrożek-Loska-altówka, Stanisław Lasoń- wiolonczela oraz Piotr Sałajczyk-fortepian), zespołu z którym występowała na Festiwalach m.in. w Kijowie, Lwowie, Pekinie, Ankarze, Istambule, Warszawie na Festiwalach Muzyki Współczesnej oraz na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. Zespół ten zrealizował nagrania z Polskimi Kwintetami Fortepianowymi (nominacja do nagrody Fryderyk 2013), a także z muzyką Pawła Hendricha, Justyny Kowalskiej-Lasoń, Stanisława Bromboszcza oraz do filmów: Klisze pamięci, Lekcja Agaty, Mój biegun. Od 2016 roku organizatorka dorocznych Konferencji Altówkowych w Akademii Muzycznej w Katowicach. Uczestniczyła jako wykładowca: w Beskidzkich Warsztatach Interpretacji Muzycznej w Rycerce Górnej, Kursu Interpretacji Muzycznej zorganizowanego przez Polskie Towarzystwo Altowiolowe, Forum Altówkowego w Poznaniu oraz Kursu Muzycznego w Bałoszycach. Brała udział w pracach jury na Makroregionalnych Przesłuchaniach Klas Skrzypiec i Altówki I i II stopnia oraz konkursach dla altowiolistów Szkół Muzycznych oraz studentów Akademii Muzycznych, a także Ogólnopolskim Konkursie im. Jana Rakowskiego w Poznaniu. Jej wychowankowie byli laureatami nagród na Ogólnopolskich oraz Międzynarodowych Konkursach Muzycznych.
Robert Fender – koncertuje jako solista i kameralista, jest związany z Akademią Muzyczną w Łodzi jako adiunkt w Katedrze Instrumentów Smyczkowych. od roku 2019 posiada stopień naukowy doktor habilitowanego. Studia w Akademii Muzycznej w Łodzi pod kierunkiem prof. Stanisława Firleja ukończył z wyróżnieniem w 1999 r. Umiejętności doskonalił na krajowych i zagranicznych kursach wykonawczych pod okiem znakomitych pedagogów: Zary Nelsovej , Natalii Szachowskiej, Milosa Sadlo, Gerharda Mantela, Karine Georgian, Angelice May. Legitymuje się wieloma nagrodami, min. III nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. Dezyderiusza Danczowskiego w Poznaniu (1997), wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (1998) oraz nagroda specjalna SPAM na III Międzynarodowym Konkursie Indywidualności Muzycznych im. A. Tansmana w Łodzi (2002). W latach 1998-1999 otrzymywał stypendium Ministra Kultury i Sztuki. Robert Fender koncertował jako solista z orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Concerto Avenna , Bielską Orkiestrą Kameralną oraz Łódzką Orkiestrą Kameralną „Polish Camerata”. Brał udział w festiwalach i sesjach muzycznych w kraju i za granicą. Artysta dokonał nagrań dla Polskiego Radia w Warszawie, Radia Łódź oraz Telewizji Polskiej. Od 1997r. jest członkiem tria fortepianowego TRIO VIVO. W 2011 roku ukazała się nakładem wytwórni DUX debiutancka płyta zespołu z utworami Brahmsa i Arensky’ego. Kolejne dwa krążki w dorobku artysty zawierają Trio Pawła Kleckiego oraz sonaty na skrzypce i wiolonczelę Kodály’a i Ravela. Najbardziej znaczącym osiągnięciem fonograficznym jest jak dotąd płyta zarejestrowana wspólnie z altowiolistką Elżbietą Mrożek – Loska, na której znajdują się Wariacje Goldbergowskie J. S. Bacha w wersji na trio smyczkowe. W 2019 roku album zdobył Srebrny Medal w prestiżowym Międzynarodowym Konkursie Płytowym Global Musical Awards w USA. Znalazł się również na liście TOP 10 Autumn 2019 tejże kapituły. Ostatnie wspólne płyty to „Aleksander Tansman Chamber Music” wydana w 2019 roku nakładem wytwórni Ars Sonora oraz „Consequences” zarejestrowana w 2021 roku. Na najnowszym krążku do muzyków dołączył saksofonista Bartłomiej Duś a także skrzypek Adam Mokrus. Aktualnie wiolonczelista koncertuje wspólnie ze znakomitymi muzykami m.in.: Zbigniewem Raubo oraz Hanną Holeksą, która w 2018 roku dołączyła do tria fortepianowego VIVO. Od roku 2022 Robert Fender jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego MELOS, który powołał do życia wspólnie z Magdaleną Kling-Fender.