W sobotni wieczór, 14 grudnia na szafarskiej scenie wystąpił Shengye Cheng, młody, lecz już wielokrotnie nagradzany pianista, który swoją wirtuozerią i dojrzałością interpretacyjną zdobył uznanie zarówno publiczności, jak i krytyków w Polsce i za granicą. Podczas koncertu rozebrzmiały utwory Jana Sebastiana Bacha. Sonata Haydna zaprezentowała styl klasyczny charakteryzujący się przejrzystością, równowagą formalną i błyskotliwymi pomysłami melodycznymi. Melomani usłyszeli także Etiudę transcendentalną Liszta inspirowaną legendą o kozackim wodzu Mazepie, którego przywiązano do pędzącego konia. Bartók poukrywał elementy ludowe w modernistycznym języku harmonicznym i rytmicznym. Koncert zakończył się Scherzem h-moll Chopina ze znaną melodą Lulajże Jezuniu.
Shengye Cheng urodził się w 2001 roku. Obecnie studiuje w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Marii Murawskiej. Koncertował już między innymi w Muzeum Fryderyka Chopina w Polsce, Palacete Viscondes Balsemão w Porto, czy Teatro Rossini w Gilia Del Colle we Włoszech. Mimo młodego wieku Shengye Cheng ma już za sobą udział w wielu konkursach pianistycznych. Jego sukcesy z ostatnich pięciu lat to: I nagroda, Nagroda Publiczności oraz nagroda Giuseppe Peretti in memoriam na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Amadeus Competition w Weronie (2019), I nagroda oraz Nagroda krytyków na XXII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Pietro Argento w Gioia del Colle we Włoszech (2019), I nagroda, oraz nagroda specjalna od Tsitsino Bachikashvili na X Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów „Fantazja Słobozańska” na Ukrainie (2020), I nagroda na Konkursie Pianistycznym Orbetello 2021 we Włoszech (2021), III nagroda na VII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Krystiana Tkaczewskiego w Busku-Zdroju (2022) oraz III nagroda oraz Nagroda Prezydenta Tarnowa za najlepsze wykonanie utworu Chopina na II Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Krogulskich w Tarnowie (2022).
Ten zróżnicowany repertuar pozwolił słuchaczom zanurzyć się w muzycznych światach różnych epok – od barokowej precyzji Bacha, przez klasyczną lekkość Haydna, romantyczną pasję Chopina i Liszta, aż po modernistyczną energię Bartóka.