Archiwum



Urodziny u Chopina

Witold Kawalec – fortepian
Joanna Sobocińska – aktorka
27 lutego 2021 (sobota) - 17:00

Recital fortepianowy Witolda Kawalca
oraz monodram „Pani Sand” Joanny Sobocińskiej

W programie:
Ignacy Jan Paderewski
Menuet 
Ignacy Jan PaderewskiChant d’amour
Ignacy Jan Paderewski Krakowiak fantastyczny
Fryderyk ChopinPolonez As-dur
Fryderyk ChopinPolonez b-moll
Fryderyk ChopinScherzo b-moll
Bohdan Riemer – Interludia
Enrique GranadosAllegro de Concierto op. 46
 

Powrót


Witold Kawalec urodził się 21 sierpnia 1974 roku w Gdańsku. W 1998 r. ukończył studia w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie fortepianu prof. Jarosława Drzewieckiego, z wynikiem bardzo dobrym, uzyskując tytuł magistra sztuki. Będąc na pierwszym roku studiów, znalazł się w gronie inicjatorów Studenckich Festiwali Pianistycznych FORTE-PIANO, których był współorganizatorem oraz wielokrotnym wykonawcą. Swoje umiejętności poszerzał, biorąc czynny udział w Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach Pianistycznych w Dusznikach Zdroju, gdzie pracował pod kierunkiem prof. Tatiany Szebanowej i prof. Włodzimierza Obidowicza oraz w kursach „Fryderyk Chopin in memoriam” w Słupsku, gdzie pracował pod kierunkiem prof. Haliny Czerny-Stefańskiej i prof. Andrzeja Tatarskiego. W 1994 roku został laureatem Konkursu na Stypendia Artystyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Brał udział w znaczących konkursach pianistycznych: IV Konkursie Pianistycznym im. Franciszka Liszta we Wrocławiu, Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, w VII Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Darmstadt. W 2001 roku był jedynym polskim uczestnikiem XXXVI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Franciszka Liszta w Budapeszcie. W 2004 r. ukończył Studia Podyplomowe w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń. Od 1998 roku jest pracownikiem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Juliusza Zarębskiego w Inowrocławiu, gdzie obecnie pełni funkcję kierownika sekcji instrumentów klawiszowych II stopnia. Jest również pracownikiem Wydziału Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie w latach 2016-19 pełnił funkcję prodziekana. W 2011 roku uzyskał tytułu doktora sztuk muzycznych nadany przez Radę Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Koncertował jako solista i kameralista w wielu miastach Polski, Niemiec, Serbii, Litwy i Norwegii. W 2013 roku został laureatem II miejsca w International Master Competition for Music Teachers w Warszawie, a w 2015 I miejsca na Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzycznej w Przemyślu. W 2017 roku wziął udział w nagraniu płyty Radość dawania – Artyści dla Rotary, wykonując partię solową w Wariacjach na tematy Chopina na Trio jazzowe i orkiestrę smyczkową Konstantego Wileńskiego.

 

Karolina Przystupa – studentka reżyserii Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, filia we Wrocławiu oraz reżyserii radiowej w Wajda School & Studio; absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Była asystentką Bogusława Kierca w Opolskim Teatrze Lalki i Aktora w Opolu przy spektaklu „Książę i prawda” oraz Agaty Dudy-Gracz przy spektaklach „Ja jestem Hamlet” oraz „Ustawienia ze świętymi, czyli rozmowy obrazów” realizowanych w Teatrze Nowym w Poznaniu, Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie oraz Teatrze Stefana Jaracza w Łodzi. Od początku studiów aktywnie działa zawodowo. Wyreżyserowała m.in. „Dziwny przypadek psa nocną porą”, „Dialogi o miłości. Szatańskie podszepty i niebiańskie prześwity” czy „Panią Sand”.

 

Joanna Sobocińska – aktorka, absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu oraz filologii romańskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współpracuje z Teatrem Żelaznym, Kolektywem Artystycznym Dziwaczki i Grupą T_ART. Wraz z muzycznym spektaklem „Dziwaczki”, reż. Natasza Sołtanowicz, zrealizowanym w ramach 39. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu odwiedziła największy festiwal teatralny na świecie – Festival Avignon le OFF we Francji. Współpracując z Grupą T_ART, zajmuje się również produkcją spektakli. Ma na swoim koncie takie tytuły jak „Merylin Mongoł”, reż. Radosław Matuszak, „Poerotyki, czyli rozmowy w tańcu” w reżyserii własnej oraz najnowszą produkcję – monodram opowiadający o relacji George Sand i Fryderyka Chopina – „Pani Sand”, reż. Karolina Przystupa. Jest stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dzięki czemu kreuje kanał z teatralnymi adaptacjami bajek dla najmłodszych TEATRANKI oraz współtworzy spektakl „Dialogi o miłości. Szatańskie podszepty i niebiańskie prześwity”, reż. Karolina Przystupa.

Share