Skarbiec pieśni polskich

Galeria:

Artyści

Aneta Nurcek - mezzosopran

Michał Kuzimski - fortepian

Program
Mieczysław Karłowicz

Z nową wiosną (sł. Cz. Jankowski)

Fryderyk Chopin

Piosnka litewska (sł. St. Witwicki)

Precz z moich oczu (sł. A. Mickiewicz)

Stanisław Moniuszko

Groźna dziewczyna

Serce moje (sł. A. Kolankowski)

Prządka (przekł. P. Maszyński)

Stanisław Niewiadomski

Latawica sł. M. Konopnicka

Franciszek Maklakiewicz

Panieneczka (sł. A. Asnyk)

Karol Mroszczyk

Nad wodą wielką i czystą (sł. A. Mickiewicz)

Odlatujące żurawie (sł. L. Staff)

Dominik Lasota

3 pieśni na głos żeński do słów J. W. Goethego w tłumaczeniu Wandy Markowskiej:

List do ukochanego

Bliskość ukochanego

Wtóry list do ukochanego

Andrzej Cwojdziński

Dlatego ze zbioru „Śpieszmy się kochać ludzi – 7 pieśni religijnych na głos altowy z towarzyszeniem organów lub fortepianu” (sł. ks. J. Twardowski)

Edward Pałłasz

Matki człowieczej lament

O Artystach

Aneta Nurcek

absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Kształciła się w klasie śpiewu prof. Małgorzaty Greli. Ukończyła naukę w ZSM w Rzeszowie w klasie śpiewu dr Stanisławy Mikołajczyk-Madej. Będąc uczennicą ZSM zdobyła: Nagrodę dla najlepszego głosu Podkarpacia w V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. B. Kostrzewskiej w Rzeszowie w 2013 roku oraz Wyróżnienie w XIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. F. Platówny we Wrocławiu w 2014 roku. Jest laureatką konkursu Ars et Gloria 2019 w Katowicach i zdobywczynią dwóch nagród specjalnych: Dyrektor Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki Ewy Kafel oraz Dyrektor Filharmonii Podkarpackiej prof. Marty Wierzbieniec. W 2021 roku wcieliła się w rolę Cherubina w Weselu Figara W. A. Mozarta w przedstawieniu wyreżyserowanym przez Jitkę Stokalską występując w Sali Kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy. W 2022 roku w partii Cherubina debiutowała na dużej scenie Opery Nova. W tym samym roku wykonała tam partię Chłopca-Geniusza w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. W listopadzie 2021 roku w Filharmonii Gorzowskiej zagrała główną rolę w operze współczesnej dla młodzieży Salija autorstwa Krzysztofa Dobosiewicza. Wykonywała m.in. partię altową: Stabat Mater G. B. Pergolesiego, a także Mszy C dur KV 66 oraz Mszy Koronacyjnej W. A. Mozarta. Pracowała pod okiem reżyserów: Jitki Stokalskiej, Rafała Matusza, Beaty Redo-Dobber, Marka Zajączkowskiego, Małgorzaty Chojnowskiej-Wiśniewskiej, aktorów: Dariusza Kowalskiego, Kamila Dobrowolskiego, Jerzego Czosnyki, a także współpracowała z dyrygentami: Maciejem Figasem, Piotrem Wajrakiem, Sławomirem Chrzanowskim, Krzysztofem Dobosiewiczem, Bartoszem Olejnikiem, Hubertem Kowalskim oraz Agnieszką Franków-Żelazny i Paulem McCreeshem. Koncertowała w Filharmonii Pomorskiej im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, w Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie, w Filharmonii Gorzowskiej, w Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara w Słupsku współpracując z tamtejszymi Orkiestrami Symfonicznymi oraz w Filharmonii w Koszycach na Słowacji. Koncertowała także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej, Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostientis, Polską Orkiestrą Lekarzy, Orkiestrą Kameralną ICON, Orkiestrą Symfoniczną Nicolaus z Kraczkowej. Występowała w: Sali Kameralnej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, Zamku Królewskim w Warszawie, Zamku w Łańcucie, Bazylice Mariackiej, Teatrze Maska w Rzeszowie, Pałacu Kultury Zagłębia. Brała udział w kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez Mariusza Kwietnia, Jakuba Józefa Orlińskiego, Barbarę Kubiak, Agnieszkę Rehlis, Katarzynę Oleś-Blachę, Bernadettę Grabias. Uczestniczyła w warsztatach muzyki barokowej prowadzonych przez włoskiego muzyka Federico Bardazziego oraz warsztatach kameralistyki prowadzonych przez Jarosława Kaliskiego.

Michał Kuzimski

ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Tatiany Shebanovej i prof. Jarosława Drzewieckiego, następnie studia podyplomowe w zakresie kameralistyki fortepianowej w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Jest laureatem Konkursu na Stypendia Artystyczne Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie w 1994 r. oraz II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie im. F. Liszta we Wrocławiu w 1997 r. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uczestniczył w kursach pianistycznych doskonaląc umiejętności pod kierunkiem prof. Tatiany Shebanovej, prof. Włodzimierza Obidowicza, prof. Aleksieja Orłowieckiego, prof. Jerzego Sulikowskiego, prof. Jerzego Godziszewskiego. Koncertował w wielu miastach Polski oraz poza granicami (Włochy, Rosja, Niemcy, Austria, Słowacja, Węgry). Brał udział w kursach, seminariach i spotkaniach metodycznych prowadzonych przez prof. Katarzynę Popową-Zydroń, prof. Wiesławę Ronowską, prof. Włodzimierza Wiesztordta, prof. Elżbietę Tarnawską. Jako akompaniator uzyskał wiele nagród i wyróżnień w konkursach o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym. W swoim dorobku ma również kilka nagrań płytowych. Obecnie pracuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz prowadzi klasę fortepianu w aństwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Chełmnie.