Marcela Wierzbicka-Opalińska – ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej imienia F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Hanny Michalak. Swoje umiejętności doskonaliła uczestnicząc w seminariach wokalnych prowadzonych m.in. przez Olgę Pasiecznik, Hedwig Fassbender, Marka Rzepkę, Neila Shicoffa oraz Tomasza Koniecznego. Na scenie zadebiutowała partią Tatiany w operze Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego (XXII Bydgoski Festiwal Operowy). Ponadto wcieliła się w czołowe partie mozartowskie, takie jak: Pamina w Czarodziejskim flecie, Hrabina w Weselu Figara czy Donna Elvira w Don Giovannim (Kammeroper Rheinsberg). Wykonała partię Woglindy z opery Das Rheingold R. Wagnera z udziałem Tomasza Koniecznego i Polskiej Orkiestry Radiowej pod batutą Michała Klauzy w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Również tam wzięła udział w prawykonaniu dzieła Jamesa Newtona Psalm 119 (Caph) z udziałem Polskiej Orkiestry Symfonia Iuventus pod dyrekcją Wojciecha Semerau-Siemianowskiego. W 2023 roku wzięła udział w prawykonaniu dzieł Wiosna, Lato Tomasza Szymusia w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie oraz wykonała partię sopranu w Suicie wokalno-instrumentalnej „Światło Prawdy” Michała Lorenca w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Jest finalistką IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Nicolaja Ghiaurova w Modenie (2022), laureatką III Nagrody na VII Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie (2016), III Nagrody na X Międzynarodowym Konkursie Wokalnym “Złote Głosy”, III Nagrody oraz Nagród Specjalnych na V Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (2015), III Nagrody oraz Nagród Specjalnych na I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Sosnowcu (2015). W latach 2015-2017 była uczestniczką Akademii Operowej (Program Kształcenia Młodych Talentów) działającej przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Dominik Opaliński – bas-baryton, absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (studia licencjackie) oraz Uniwersytetu Muzycznego im. F.Chopina w Warszawie (studia magisterskie). Na scenie zadebiutował jeszcze jako student, partią Sempronia w operze Lo Speziale J. Haydna podczas III Operowego Forum Młodych (Opera Nova, Bydgoszcz 2011). W 2018 roku dwukrotnie z okazji obchodów 85 lecia urodzin Krzysztofa Pendereckiego, wykonał „Te Deum” samego kompozytora. W październiku 2019 roku wziął udział w prawykonaniu dzieła Jamesa Newtona „Psalm 119” („Zain”) z udziałem Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus. Ponadto wcielał się w role w operach takich twórców jak: G.F.Haendel, G.Paisiello, W.A.Mozart, G.Rossini, S.Moniuszko, G.Puccini, R.Wagner, M.Nymann. W 2016 roku powierzono mu rolę Bourdera w operze Ubu Rex K.Pendereckiego (Opera Śląska, Bytom). Premiera została okrzyknięta najlepszą z dotychczasowych realizacji tego tytułu oraz zdobyła ZŁOTĄ MASKĘ w kategorii NAJLEPSZY SPEKTAKL. W swoim repertuarze ma wiele dzieł oratoryjny. Współpracuje z Filharmonią Pomorską, Filharmonią Śląską, Filharmonią Warmińsko – Mazurską, Operą Śląską, Operą Wrocławską. Brał udział w licznych festiwalach m.in.: Bydgoski Festiwal Operowy, Bydgoski Festiwal Muzyczny, Opera Rara w Krakowie, Festiwal Oper Współczesnych we Wrocławiu, Poziom 320 w Zabrzu, Penderecki85 w Krakowie.
Emilia Czekała – Wokalistka, konferansjerka, flecistka. O jej wszechstronnych zainteresowaniach może świadczyć fakt, że z wyróżnieniem ukończyła filmoznawstwo oraz język niemiecki na brytyjskiej uczelni The University of Hull. Po powrocie do kraju to muzyka stała się najważniejsza: podjęła studia na kierunku wokalistyka jazzowa na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Joanny Zagdańskiej. Odnosi także sukcesy jako konferansjerka – od wielu lat prowadzi koncerty Orkiestry Symfoników Bydgoskich, której obecnie jest dyrektorką. Konferansjerkę prowadzi nie tylko po polsku, ale także po angielsku, współpracowała w tym zakresie z Filharmonią Pomorską, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Sudecką czy Polską Filharmonią „Sinfonia Baltica” w Słupsku zyskując znakomite recenzje i opinie słuchaczy. Jesienią 2016 roku stworzyła swój video-blog osobisty „Ema mówi”, gdzie realizuje swoje pasje mówiąc o muzyce, zaś w 2020 „#wygaDama”, gdzie daje wskazówki na temat przemówień publicznych. Tworzy własne projekty muzyczne, daje recitale, jest autorką projektu Cafe Bodo, w którym wciela się w Hankę Ordonównę. Występowała u boku takich artystów jak Irena Santor, Zbigniew Górny, Mateusz Ziółko, Tadeusz Seibert, Krzysztof Iwaneczko czy Jacek Wójcicki, śpiewała także w zespole Singin’ Birds.
Orkiestra Symfoników Bydgoskich powstała w 1995 roku z inicjatywy Marka Czekały i od tej pory dała już ponad tysiąc koncertów w kraju i za granicą. Orkiestra specjalizuje się w muzyce operetkowej, choć znakomicie odnajduje się również w dziełach oratoryjnych, symfonicznych aranżacjach muzyki rockowej, a także w rytmach swingu i innych stylizacjach muzycznych. Zespół Marka Czekały brał udział w wielu projektach, występował m.in. przed Pierwszą Damą RP, Marią Kaczyńską, uczestniczył w uroczystościach dla szefów misji dyplomatycznych oraz w koncertach organizowanych przez Ambasadora Austrii w Polsce, dra Thomasa Buchsbauma. Orkiestra współpracowała m.in. z Grażyną Brodzińską, Małgorzatą Walewską, Lucjanem Kydryńskim, Bogusławem Kaczyńskim, Jackiem Wójcickim czy Grupą MoCarta. W 2010 roku Orkiestra wydała płytę z zapisem Wielkiego Koncertu Jubileuszowego, który odbył się na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy 11 września 2010 roku pod patronatem Prezydenta Miasta Bydgoszczy. Od 2016 roku kierownictwo nad Orkiestrą przejęła córka jej założyciela, Emilia Czekała, a od 2019 roku współdziała z nią w tym zakresie ponownie Marek Czekała.
Koncerty Orkiestry są niezwykle entuzjastycznie przyjmowane przez publiczność w całej Polsce! Prof. Bogusław Buszewski, Kierownik Zakładu Chemii Środowiska i Ekoanalityki UMK w Toruniu napisał o niej kiedyś: “Dzięki muzykom Orkiestry człowiek rozumie co to jest art & science. Bo tak naprawdę wszyscy należymy do tego magicznego świata, tylko że w odmiennym wymiarze. Kontakt z tą piękną muzyką dostarcza wrażeń, wzruszeń i przeżyć. I to jakich wrażeń, i jakich wzruszeń. To jest art. Tego nie daje science.”