Joanna Maurer urodziła się w Toruniu, studia rozpoczęła we Wrocławiu i kontynuowała w warszawskiej Akademii Muzycznej, w której otrzymała dyplom z wyróżnieniem w klasie fortepianu prof. Bronisławy Kawalla, kameralistykę studiowała w klasie prof. Barbary Halskiej. Jeszcze jako studentka otrzymywała nagrody na konkursach – m.in. została laureatką I nagrody Estrady Młodych XXII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. Dzięki tej nagrodzie zrealizowała nagranie płyty z utworami F. Liszta i H. Villa-Lobosa. Dla archiwum Polskiego Radia nagrała część twórczości fortepianowej Villa-Lobosa. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych konkursach m.in. na Majorce, w Niemczech, we Włoszech, w Holandii, gdzie otrzymywała nagrody i wyróżnienia. Nagrywała dla Telewizji Polskiej oraz Radia Polskiego i Holenderskiego. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez W. Mierżanowa i J. C. Vanden-Eyndena. Koncertuje w kraju i za granicą jako solistka i kameralistka. Współtworzyła duet fortepianowy z prof. B. Halską. Duet ten ma w swoim repertuarze muzykę Bacha, Mozarta oraz muzykę polską i francuską. Gra również z wiolonczelistką Katarzyną Drzewiecką. W roku 1995 otrzymała tytuł adiunkta w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Od przyjazdu do Szwajcarii Joanna występuje jako solistka oraz w duecie z Klausem Maurerem regularnie koncertując w Polsce, Szwajcarii i Francji. W 1999 roku rozpoczęła pracę w Conservatoire Populaire de Musique Danse et Théâtre w Genewie gdzie prowadzi klasę fortepianu. Od 2001 współtworzy Quintette Opus 23, wykonując głównie repertuar na fortepian i kwartety smyczkowe: Schumanna, Brahmsa, Dvoraka, Czajkowskiego w Szwajcarii i za granicą. Zajmuje się organizowaniem wymian kulturalnych uczniów pomiędzy szkołami muzycznymi w Polsce, Hiszpanii i CPMDT w Genewie i Lozannie.
Katarzyna Drzewiecka-Szlachcikowska urodziła się w Bydgoszczy w rodzinie o tradycjach muzycznych. Studia ukończyła w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Kazimierza Michalika i prof. Stanisława Firleja. Doskonaliła swe umiejętności na kursach mistrzowskich w kraju i za granicą u takich pedagogów, jak Maria Czajkowska, Michaił Chomitzer, Miloš Sádlo, Michael Flaksman, Daniel Szafran. Brała udział w krajowych i międzynarodowych konkursach wiolonczelowych. Zdobyła I miejsce oraz nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie Symfonii Koncertującej Kazimierza Wiłkomirskiego i nagrodę ufundowaną przez prof. Kaję Danczowską na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. Dezyderiusza Danczowskiego w Poznaniu (1987). W 1990 r. otrzymała specjalne wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w Hamburgu. Koncertuje jako solistka (m.in. z orkiestrą Sinfonia Varsovia i Brussels Philharmonic Orchestra) i kameralistka. Jest współzałożycielką warszawskiego tria Consonare per Varsavia, tria fortepianowego Con fuoco, triów smyczkowych Per archi i L’Arbre Noble. W 1997 roku dokonała z Orkiestrą Filharmonii Bałtyckiej polskiego prawykonania utworu Ningaloo Richarda Cornella. Nagrywała dla Telewizji Polskiej. Od 2003 roku pracuje na stanowisku muzyk-solista w orkiestrze Sinfonia Varsovia. W ramach europejskich tournée Polskiej Orkiestry Kameralnej występowała wielokrotnie jako solistka u boku Nigela Kennedy’ego.