Archiwum



Muzyczne wędrówki

Łukasz Skrobek – baryton
Zuzanna Federowicz - harfa
23 września 2023 (sobota) - 17:00

W programie:

Alphonse HASSELMANS

La Source (etiuda koncertowa) op.44 /harfa solo/

Mieczysław KARŁOWICZ

„Na spokojnym cichym morzu”

„Po szerokim”

„Smutna jest dusza”

„Nie płacz nade mną”

Claude DEBUSSY 

„Claire de lune” /harfa solo/

Gabriel FAURÉ
Clair de lune nr 2 z op. 46
En prière

Elias Parish ALVARES

„Introduction, cadenza & rondo” /harfa solo/

Ernest CHAUSSON 

„Le Charme”  op. 2 nr 2

Maurice RAVEL 

„Chanson Epique” z cyklu „Don Quichotte”

oraz dwie muzyczne niespodzianki.


Powrót


Łukasz Skrobek – absolwent UMFC na wydziale wokalno – aktorskim w klasach śpiewu solowego. Ukończył również logopedie na Uniwersytecie Warszawskim. Zaproszony do udziału w prestiżowym Festspiele w Erfurcie (Niemcy), gdzie kreował postać Lionela w “Dziewicy Orleańskiej” P .Czajkowskiego (2021), do XI Międzynarodowego Festiwalu Muzycznym w Soczi (Rosja), gdzie pracował pod okiem wybitnych osób świata opery jak: Dmitrija Vdovin (Teatr Bolshoi w Moskwie), Sebastian Schwarz czy Brenda Hurley. Zadebiutował w partii Janusza, w Operze Halka Stanisława Moniuszki, podczas XXXVI Przemyskiej Jesieni Muzycznej. W 2019 zaproszony do realizacji opery Peleas i Melisanda podczas Festiwalu Trzy cztery w Studio Koncertowym PR im. W. Lutosławskiego w Warszawie. W 2018 roku zadebiutował w partii Angelo, w operze Das Liebesverbot (Zakaz miłości) R. Wagnera, w Operze Wrocławskiej (dyr. V. Perplies). Wcześniej wystąpił w rolach mozartowskich – Hrabiego w Weselu Figara – (WOK), Don Giovanniego (Kammeroper w Rheinsbergu). Kreował też tytułowego Oniegina w operze P. Czajkowskiego (TW ON). Wcześniej wystąpił w operach Cosi Fan Tutte oraz Napój miłosny (reż. B. Redo – Dobber). Wykonywał partię Rafaela i Adama w Stworzeniu Świata Haydna z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie (dyr. D. Mielko). W sezonie artystycznym 2019/2020 brał udział w spektaklach Pieśni piórem pisane, w ramach roku moniuszkowskiego, w TW ON (reż. E. Szawłowska).

Swoje umiejętności doskonalił m. in. u: G. Ovsepiana, D. Dolana, R. Piernaya, (The Guildhall School of Music and Drama); C. Whittlesey (Kunstuniversität Graz); A. Simoni, E. Papadia, Vincenzo De Vivo (Accademia d’Arte Lirica d’Osimo), Kaludi Kaludova oraz Eytana Pessena. 

 

Zuzanna Federowicz -harfistka-matematyk, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (dyplom z wyróżnieniem) oraz wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Studia pogłębiała na prestiżowej uczelni Schola Cantorum Basiliensis w Szwajcarii w zakresie gry na harfach historycznych. Jest laureatką wielu konkursów muzycznych, m. in. I nagrody w konkursie instrumentalnym w Paryżu oraz stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Centrum Edukacji Artystycznej, Fundacji Marian & Zofia Kirsch (Szwajcaria), funduszu stypendialnego Musik-Akademie Basel (Szwajcaria), Fundacji im. Józefa Elsnera oraz programów stypendialnych Instytutu Adama Mickiewicza.

Kształciła się pod kierunkiem Heindrun Rosenzweig, Aliny Baranowskiej-Liese oraz prof. Urszuli Mazurek. Swoje umiejętności doskonaliłam na licznych warsztatach i kursach mistrzowskich prowadzonych przez uznanych w świecie harfistów, m. in. Xavier de Maistre (Hamburg), Ariannę Savall (Barcelona, Bazylea), Florence Sitruk (Genewa), Germaine Lorenzini (Lyon), Elżbietę Szmyt (Bloomington).

Jako solistka/kameralistka występowała m.in. w: Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Pałacu Stanisławowskim, Siedzibie Czeskiego Radia w Ostrawie, Austriackim Forum Kultury, Auli Akademii Sztuk Pięknych, siedzibie Senatu RP, Zamku Królewskim w Warszawie. Grałam pod batutą takich dyrygentów jak Benjamin Levy, Jacek Kasprzyk, Paweł Kotla, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Michał Klauza, José Maria Florêncio, Tomasz Bugaj. Występowałam z Orkiestrą Polskiego Radia, orkiestrami Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Koszalińskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej i innymi.

Wykonuje również muzykę rozrywkową. Zajmuje się także realizacją basu cyfrowanego na harfie występując w zespołach barokowych. 

 

 

Share