Arte Con Brio powstał jesienią 1999 roku. Uczestniczy z powodzeniem w międzynarodowych festiwalach muzycznych w Saint-Etienne (Francja), Pelplinie, Kołobrzegu i Kostrzynie oraz w wieczorach i spotkaniach muzycznych w Bydgoszczy, Mikołajkach, Słupsku, Solcu i w Zamościu. Zespół wystąpił z przeszło trzystoma koncertami kameralnymi, w salach koncertowych, widowiskowych i kościołach w Polsce. Kwartet koncertuje cyklicznie w pałacach w Brodnicy, Lubostroniu i Ostromecku. Arte Con Brio na stałe współpracuje z organistami Giedyminem Grubbą i Michałem
Wachowiakiem, kompozytorem Michałem Dobrzyńskim, a także z solistami Opery Nova oraz aktorami Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Szeroki repertuar zespołu obejmuje muzykę wysoką, operetkową, musicalową, filmową, jazzową a także rozrywkową. Kwartet występuje w składzie: Krystyna Prystasz I skrzypce, Marta Bilińska II skrzypce, Mirosław Przybył altówka, Agata Jarecka wiolonczela.
Kwartet występował w Ośrodku Chopinowskim wielokrotnie, między innymi 31 stycznia 2010 roku – Koncert karnawałowy, 13 listopada 2011 – Magiczne skrzypce, 10 października 2010 roku – Muzyczna Tęcza, 12 sierpnia 2012 – Lato przebojów skrzypcowych.
Ksiądz biskup Santiago de Compostela – Julian Barrio Barrio pochodzi z Manganeses de la Polvorosa, prowincja Zamora i diecezja Astorga, urodził się 15 sierpnia 1946 roku. Studia specjalistyczne z zakresu teologii ukończył na Uniwersytecie w Salamance, (1971) doktorat z historii Kościoła zdobył na Uniwersytecie Gregoriańskim w Rzymie (1976), a następnie z zakresu geografii i historii na Uniwersytecie w Owiedo (1979). Był przez 12 lat rektorem Seminarium Duchownego w Astordze, dyrektorem Centrum Studiów Kościelnych. 31 grudnia 1992 został mianowany biskupem pomocniczym archidiecezji w Santiago de Compostela, święcenia biskupie przyjął 7 lutego 1993 roku. Od 1996 roku jest arcybiskupem Santiago de Compostela. W konferencji Episkopatu Hiszpanii odpowiadał przez wiele lat za seminaria duchowne i uczelnie, apostolstwo świeckich, a od 2011 jest członkiem komitetu wykonawczego Konferencji Episkopatu Hiszpanii.
Ksiądz biskup Santiago de Compostela – Julian Barrio Barrio był Honorowym gościem podczas Dni Szlaku św. Jakuba w województwie kujawsko-pomorskim.
Jordi Benseny Plaza jest absolwentem Wyższego Konserwatorium Muzycznego „Liceu” w Barcelonie. Odbył również studia z filologii hiszpańskiej. Jeszcze jako student został stypendystą rządu regionalnego. Do 2012 roku był członkiem zarządu Konserwatorium Muzycznego w Leidzie, gdzie obecnie prowadzi klasę fortepianu. Jego uczniowie studiują w uczelniach muzycznych w całej Europie i wygrywają wiele prestiżowych konkursów. Jordi Benseny wielokrotnie zasiadał w jury Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Ricard Viñes” w Leidzie, a aktualnie jest jego głównym organizatorem.
Jordi Benseny Plaza był jurorem podczas 23., 22., 21. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina dla Dziec i Młodzieży w Szafarni.
Pianista. Urodził się w Pampelunie (Hiszpania). Studiował na macierzystej uczelni oraz w Stanach Zjednoczonych w Hartt School. Laureat wielu międzynarodowych nagród, m.in. Nagroda im. Pablo Sarasate, Nagroda dla najlepszego interpretatora Muzyki Współczesnej w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Xaviera Montsalvatge i wiele innych. Uczestniczył w najważniejszych festiwalach muzycznych w Hiszpanii. Koncertował w salach w Szwajcarii, Hiszpanii, Francji, współpracuje z wybitnymi muzykami z całego świata. Obecnie jest wykładowcą w Konserwatorium Muzycznym im. P. Sarasate w Pampelunie.
29 sierpnia 2012 roku Fermin Bernetxea wystąpił na szafarskiej scenie prezentując utwory kompozytorów hiszpańskich między innymi: I. Albeniza, E.Granados, F. Mompou… Był również jurorem podczas XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego dla Dzieci i Młodzieży, Szafarnia 2010.
ANNA SZOSTAK – absolwentka Wydziału Artystycznego w Uniwersytecie Śląskim, jest adiunktem tej uczelni, doktorem habilitowanym sztuki w zakresie dyrygentury. Należy do ścisłej czołówki polskich dyrygentów chóralnych. Powołała i prowadziła kilka zespołów wokalnych, wśród nich założony przez siebie w roku 1990 zespół śpiewaków-solistów Camerata Silesia, którego jest dyrektorem. Zespołowi temu, znanemu dziś w świecie ze stylowych interpretacji muzyki dawnej i współczesnej, nadała rangę europejską.
Camerata Silesia zainaugurowała 23. Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina dla Dziec i Młodzieży, Szafarnia 2015.
Zespół muzyki dawnej Collegium Vocale Bydgoszcz działa od 1992 roku. Jego repertuar obejmuje msze, motety, pieśni religijne oraz madrygały i pieśni świeckie kompozytorów europejskich (XIII-XVII w.). Zespół wystąpił między innymi na festiwalach muzyki dawnej w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Zielonej Górze, Brzegu Dolnym, Lublinie, Sandomierzu, Słupsku, Bytomiu, Katowicach i Bydgoszczy oraz za granicą: w Niemczech, Danii, Szwecji i na Białorusi. Collegium Vocale współpracuje z lutnistami: Magdaleną Tomsińską i Henrykiem Kasperczakiem, oraz zespołami instrumentalnymi: Capella Bydgostiensis, Kwartet Pomorski, Trombastic i Ars Nova, z którymi wspólnie koncertuje w repertuarze dzieł średniowiecza i Renesansu. Zespół ma w swoim dorobku liczne nagrania dla Polskiego Radia, jak również dla Telewizji Polskiej.
Zespół Collegium Vocale w składzie: Patrycja Cywińska-Gacka – sopran, Janusz Cabała – kontratenor, Michał Zieliński – baryton, dyrektor artystyczny, Łukasz Hermanowicz – baryton gościł w Szafarnie dwukrotnie: 18 lipca 2010 roku z koncertem Melodie na Psałterz Polski oraz 5 grudnia 2010 roku z koncertem Bonjour mon coeur. Wieczór madrygałów.
Stanisław Drzewiecki – laureat X Konkursu Eurowizji w Bergen (Grand Prix) w 2000 roku i IV Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Sergiusza Rachmaninowa w Moskwie w 2008 roku. Karierę pianistyczną rozpoczął w wieku sześciu lat, kiedy wyjechał jako solista na tournée koncertowe po Japonii z orkiestrą Sinfonia Varsovia. Odwiedza ten kraj regularnie grając w najznamienitszych salach koncertowych. Artysta ma w swoim dorobku 11 płyt CD, SACD i DVD wydanych przez firmy fonograficzne w Polsce, Japonii, USA i Niemczech. Jedna z nich – Romantic Piano Recital, wydana przez Sony Classical uzyskała status „złotej płyty”. Stanisław Drzewiecki pasjonuje się również kompozycją. Swoje utwory wykonywał między innymi w wariancie na 2 fortepiany z pianistą jazzowym Adamem Makowiczem oraz w finale X Konkursu Eurowizji w Bergen. W 2003 r. napisał także muzykę do spektaklu teatralnego Król Olch wg ballady Goethego dla Teatru „Lalka” w Warszawie. Spektakl ten otrzymał główną nagrodę na międzynarodowym festiwalu teatralnym w Poznaniu. Uprawia także kameralistykę występując w duecie fortepianowym ze swoją żoną Jekateriną Drzewiecką. Artysta kształcił się pod kierunkiem profesorów: Viery Nosiny, Tatiany Shebanovej, Wiktora Mierżanowa i Andrzeja Jasińskiego.
Koncert pod tytułem Nowe Interpretacje, czyli kompozycje na dwie i cztery ręce duet zagrał w Szafarni 14 września 2014 r.
Wybitny polski pianista jazzowy. Jest absolwentem Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Laureat najważniejszych konkursów jazzowych w Polsce. Finalista prestiżowego konkursu Theloniousa Monka w Waszyngtonie. Jako pierwszy polski muzyk jazzowy miał swój recital na MIDEM w Cannes.Koncertował z wybitnymi muzykami jazzowymi i bluesowymi. Artur Dutkiewicz, jako jeden z nielicznych pianistów jazzowych w Polsce i Europie wykonuje również muzykę improwizowaną SOLO. Jego pianistyka charakteryzuje się wielką rozpiętością stosowanych środków – od romantycznego ciepła muzyki klasycznej przez elementy rhytm & bluesa aż po muzykę etniczną. Recitale solowe Artura Dutkiewicza prezentowane były z powodzeniem w wielu salach koncertowych Polski i świata.
6 lipca 2010 Artura Dutkiewicza przedstawił w Ośrodku Chopinowski w Szafarni swój projekt autorskich Mazurków inspirowanych tradycją chopinowską oraz polską muzyką ludową. Część koncertu zajęły kompozycje własne Artura Dutkiewicza m.in. z solowej płyty „Błękitna Ścieżka”, mające swoje źródła w muzyce klasycznej i jazzowej.
Jest nierozerwalnie związana z życiem muzycznym Quebecu. Od ponad 40 la
t wykonuje nieocenioną pracę jako dyrektor artystyczny Club Musical de Québec (Klub Muzyczny Quebecu). Była odpowiedzialna za rozwój i międzynarodową promocję cenionej w Kanadzie orkiestry Violons du Roy (Skrzypce Króla), a w latach 1990-2000 podjęła się współkierownictwa artystycznego Międzynarodowego Festiwalu w Lanaudière. Z wykształcenia pianistka, przez 25 lat zajmowała się także nauczaniem w Konserwatorium Muzycznym w Quebecu. Jako uznana pianistka koncertująca, odbyła także liczne tournée w Quebecu i Kanadzie oraz wielu krajach Europy. Jako członek wielu jury w Radzie Artystycznej Kanady i Radzie Muzycznej Quebecu, uczestniczy regularnie w konferencjach i konkursach organizowanych w Europie, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. W Polsce Louise Forand-Samson ceniona jest za aktywną współpracę z Towarzystwem Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Ostatnio była organizatorką eliminacji do XIV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego dla kandydatów z Ameryki Północnej. 3 czerwca 2010, premier Quebecu, Jean Charest, przyznał Louise Forand-Samson jedno z najwyższych odznaczeń rządowych Prowincji Quebecu – Wielki Narodowy Order Oficerski.
Vice prezes Związku Artystów Scen Polskich. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Warszawie. Od 1984 roku aktor warszawskiego Teatru Studio. Regularnie występuje na festiwalach muzycznych ,realizując wspólnie z muzykami wieczory muzyczno-literackie/m.in. Festiwal Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie, Festiwal Chopiniana w Łazienkach Królewskich w Warszawie, Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Słupsku, Sanniki, Szafarnia, Festiwal Muzyki Kameralnej Radom-Orońsko.
W Ośrodku Chopinowskim w Szafarni wystąpił 25 kwietnia 2009r. z miniaturami teatralnymi “Fryderyk Chopin – Homo Artifex” Aktorowi na scenie towarzyszyli: Katarzyna Thomas – sopran i Piotr Szafraniec – pianista. Gościł również 13 kwietnia 2014 roku podczas Otwarcia Salonu poetyckiego Cztery Pory Roku Myśleć sercem – papieskie inspiracje, oraz 10 sierpnia 2014 roku podczas salonu poetyckiego Lato w Szafarni. Czyli performatywny wykład o perle i innych kamieniach szlachetnych z Chopinem w tle.
Andrzej Jasiński, urodził się 23 października 1936 roku w Częstochowie, gdzie ukończył Średnią Szkołę Muzyczną w klasie Stefanii Borkowskiej. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach w klasie Władysławy Markiewiczówny (dyplom z wyróżnieniem – 1959). W 1960 roku zdobył Grand Prix w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Marii Canals w Barcelonie. W latach 1960-61 uzupełniał studia w Paryżu u Magdy Tagliaferro. W 1961 roku wystąpił z Orkiestrą RAI w Turynie pod dyrekcją Carlo Zecchiego, co było początkiem szerszej działalności estradowej artysty. Oprócz występów w Polsce, kilkakrotnie odbył podróże koncertowe po krajach byłego ZSRR, występował na festiwalach muzycznych w Czechosłowacji, grał w Niemczech, Urugwaju, Brazylii i Japonii. Z Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia i Telewizji w Katowicach i Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie dokonał kilku nagrań archiwalnych. W 1962 rozpoczął w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach pracę pedagogiczną, która stała się stopniowo jego pierwszą specjalnością. Wykształcił liczne grono koncertujących pianistów i pedagogów. Jego wychowankami są m.in. Krystian Zimerman, Joanna Domańska, Jerzy Sterczyński, Krzysztof Jabłoński, Magdalena Lisak, Zbigniew Raubo, Rafał Łuszczewski i Beata Bilińska. Brał udział w pracach jury najpoważniejszych międzynarodowych konkursów, m.in. im. Królowej Elżbiety Belgijskiej w Brukseli, Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Van Cliburna w Fort Worth, Ferruccio Busoniego w Bolzano. W 1975 roku zadebiutował jako juror Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W grudniu 2006 roku prof. Andrzej Jasiński odebrał tytuł doktora honoris causa katowickiej Akademii Muzycznej.
Andrzej Jasiński był jurorem podczas 23. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzieży, Szafarnia 2015.
Zdobywca Drugiej Nagrody, Nagrody Publiczności i Nagrody za najlepsze
wykonanie Poloneza w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina, Warszawa 1990 (pierwszej nagrody nie przyznano). W tym samym roku na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie zdobywa Brązowy Medal. Otrzymał również nagrodę International Terrence Judd Award w Londynie oraz w roku 1989 nagrodę na Konkursie Van Cliburna. Został okrzyknięty „jednym z najwybitniejszych amerykańskich pianistów ostatnich lat”. Występował jako solista z orkiestrami światowej sławy, m.in. Hallé Orchestra, BBC Symphony Orchestra, Berlin Symphony Orchestra, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej, Czech Philharmonic, Belgian Radio and Television Philharmonic, NHK Symphony of Japan, oraz z najlepszymi orkiestrami amerykańskimi z San Francisco, San Diego, Salt Lake City, Kansas City, New Jersey, Rochester, Baltimore, St. Paul i innymi. Pianista pracował z wybitnymi dyrygentami, takimi jak Sir Charles Groves, Andrew Davis, Hans Vonk, Stanislaw Skrowaczewski, Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Jiri Belohlavek, Antoni Wit. Artysta gra również muzykę kameralną i występował z takimi kwartetami jak Belcea, Tokyo, Endellion, Vogler i Panocha. Koncertował również i nagrywał z grupą Piazzoforte, wykonując specjalne aranżacje utworów Astora Piazzolli, Chopina i Bacha. Pianista jest twórcą i dyrektorem artystycznym zespołu Ensemble XIX, wykonującym muzykę Chopina na dziewiętnastowiecznych instrumentach. Płyty z nagraniami Kevina Kennera zawierają utwory Chopina, Ravela, Schumanna, Beethovena i Piazzolli. Za wykonanie tych ostatnich otrzymał w Polsce nagrodę Fryderyka w kategorii muzyki kameralnej.
Kevin Kenner zainaugurował recitalem fortepianowym 19. Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzieży, Szafarnia 2011.
Wybitna polska flecistka. Jest laureatką najwyższych nagród w siedmiu
międzynarodowych konkursach muzycznych, m.in. im. Królowej Zofii w Madrycie, im. Marii Canals w Barcelonie, im. G.B.Viottiego w Vercelli, im. V. Bucchiego w Rzymie; zdobyła Złoty Medal i Grand Prix na Festiwalu w Bordeaux.
Ukończyła studia pod kierunkiem Prof. E. Dastych-Szwarc w Akademii Muzycznej w Warszawie. Jako solistka występowała w takich salach, jak Filharmonia Berlińska, Lincoln Center w Nowym Jorku, Tivoli Hall w Kopenhadze, Grieg Hall w Bergen. Artystka koncertowała z wieloma czołowymi polskimi orkiestrami, m.in. Orkiestrą Symfoniczną FN, NOSPR-em, Sinfonią Varsovią pod batutą m.in., A Wita, J Krenza, T Strugaly, J. Maksymiuka, M.Nesterowicza oraz z ork. kameralnymi: -I. Monighettiego, C.Schimone, M. Mosia,
J. Staniendy, A. Duczmal, Concerto Avenna; ściśle współpracowała z Gulbenkian Orchestra w Lizbonie pod dyr. C Schimone i z Royal Philharmonic Orchestra of Flanders
w Antwerpii. Dokonała licznych nagrań dla radia w Hiszpanii, Francji, Szwajcarii, Holandii, USA; nagrała płyty dla wytwórni: Polskie Nagrania, MDG, Quantum,Scotstown Music, Tonpress (płyta z Porami roku Vivaldiego oraz Koncertem Mercadantego była nominowana do Nagrody Fryderyk).
Prowadzi klasę fletu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz kursy mistrzowskie m.in.: w USA, w Malezji, w Finlandii, we Włoszech, we Francji oraz w Royal College of Music w Londynie.
Jadwiga Kotnowska wystąpiła w Szafarni 23 września 2012 roku wraz z Leszkiem Potasińskim (gitara)z koncertem Tańce Świata, a także 20 lutego 2001 roku wraz z Andrzejem Jungiewiczem (fortepian) z koncertem Od Mozarta do Góreckiego.
Grzegorz Kurzyński – jest wykładowcą w klasie fortepianu Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, a od 2002 jej rektorem. Od wielu lat bierze udział w pracach jury międzynarodowych i krajowych konkursów pianistycznych. Jest również ekspertem od tworzenia standardów na kierunkach instrumentalistyka, jazz i muzyka estradowa oraz członkiem zarządu sieci europejskich uczelni artystycznych Chain of Music and Dance (CHAIN) oraz Polifonia Tuning working group w ramach Association Europeenne des Conservatoires, Academies de Musique et Musikhochschulen (AEC). Działalność edukacyjną dzieli z koncertową: występował w krajach Europy, Ameryki i Australii. Studia pianistyczne rozpoczął w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej we Wrocławiu (1972). Studiował również w Królewskim Konserwatorium w Brukseli oraz w Juilliard School of Music w Nowym Jorku w klasie prof. Josepha Kalichsteina i prof. Abbey Simona. Tytuł naukowy prof. sztuk muzycznych zdobył w 1992.
Grzegorz Kurzyński był jurorem podczas 17., 18., 19., 20. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzieży,
Zespół Laboratoire de la Musique tworzą absolwenci Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Współpraca poszczególnych członków zespołu zaowocowała ideą stworzenia grupy wspólnie rozwijającej pasję jaką jest muzyka dawna.
Niestandardowy skład zespołu warunkuje zróżnicowanie programowe oraz skłania do prezentowania muzyki rzadko wykonywanej. Repertuar zespołu obejmuje barokowe dzieła instrumentalne oraz wokalno-instrumentalne o charakterze świeckim i religijnym.
„Muzyka to nasz zawód, muzyka dawna to nasza pasja. Mieszamy mikstury dźwiękowe, ważymy składniki melodii, badamy interakcje muzyki z człowiekiem, tworzymy reakcje harmoniczne czasami powodując niekontrolowany wybuch emocji. Nasze laboratorium to scena.”
Zespół muzyki dawnej Laboratoire de la Musique w składzie: Szymon Szetela – tenor, Łukasz Rafiński – trąbka barokowa, Marcin Tarnawski – skrzypce, Ewa Witczak – wiolonczela, Dorota Zimna – klawesyn wystąpił w Szafarni 28 marca 2010 roku. Wykonał utwory takich kompozytorów jak: Girolamo Fantini, Girolamo Frescobaldi, Antonio Vivaldi, Claudio Monteverdi.
Lena Ledoff wystąpiła w Szafarni 23 maja 2010 prezentując utwory Fryderyka Chopina w zupełnie nowych aranżacjach. Chopin na jazzowo.
Maciej Fortuna Quartet wystąpił w Szafarni 5 lutego 2012 roku z koncertem Zagubione klucze. Lost Keys.
Duet Joanna i Klaus Maurer wystapił w Ośrodku Chopinowskim w Szafarni 31 maja 2009 r . Zaprezentowali publiczności utwory na skrzypce i fortepian hiszpańskiego kompozytora XX w. J. Rodrigo.Joanna Brzezińska Maurer z pochodzenia Torunianka w 1997 przyjechała do Szwajcarii. Gdzie ze swoim mężem skrzypkiem i dyrygentem współtworzy duo. W 1999 – wygrała konkurs na stanowisko profesora fortepianu w Conservatoire Populaire de Geneve W 2000 – realizuje marzenie wszystkich pianistów – gra III Koncert d –moll Rachmaninowa ,w po brzegi wypełnionej genewskiej Victoria Hall. 2001-współtworzy *Kwintet opus 23*, z którym gra arcydzieła muzyki kameralnej takie jak kwintety Dvorzaka, Szostakowicza , Schumanna czy Brahmsa. 2003 –zaczyna organizować wymiany kulturalne miedzy Szkołami Muzycznymi w Polsce I Konserwatorium w Genewie. 2004 –nagrywa płytę z utworami swego wielkiego rodaka Fryderyka Chopina, bardzo dobrze przyjęta przez krytykę.
Wybitny gitarzysta. Urodził się w Sydney w Australii a od 1980 roku na stałe mieszka w Madrycie. Swoje studia muzyczne odbył pod kierunkiem profesorów Manueal Mora, Antonio Losada, Gregory Picklera, Ricardo Fernández Iznaola, Regino Sainz de la Maza, Nicolás Daza, José Luis Rodrigo i Leo Brouwera. Występował w najważniejszych salach koncertowych Hiszpanii, jako solista i członek zespołów kameralnych. Odbywał liczne tournee koncertowe. Jest założycielem i członkiem zespołu kameralnego Camerata Romántica de Madrid oraz grup Ensembles Eco i Banksia, wykonujących muzykę współczesną, należy także do kwartetu gitarowego Senario. Brał udział w licznych festiwalach o randze krajowej oraz międzynarodowej. Współpracuje także z licznymi teatrami dramatycznymi w Madrycie. Z grupą Carro de Comicos odbył tournee po Amerce łacińskiej jako dyrektor muzyczny.
Rene Mora wystąpił na scenie Ośrodka Chopinowskiego w Szafarni wraz z kwartetem Quartor Europa 11 lipca 2010 – Wieczór hiszpański z gitarą.
Maria Murawska prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej im. F.Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Od wielu lat angażuje się w prace jury konkursów pianistycznych, jest również członkiem zarządu Bydgoskiego Towarzystwa Muzycznego im. I. J. Paderewskiego. Oprócz działalności edukacyjnej prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując jako solistka i kameralistka. Ma na swoim koncie nagrania utworów F. Chopina i I. J. Paderewskiego dla archiwum Polskiego Radia.
Studia pianistyczne rozpoczęła w PWSM w Poznaniu, a od roku 1978 kontynuowała je w PWSM w Bydgoszczy w klasie prof. Jerzego Godziszewskiego. Swoje umiejętności doskonaliła na kursie pianistycznym w Weimarze (1980) pod kierunkiem prof. Ludwiga Hoffmanna oraz podczas stażu w Rosyjskiej Akademii Muzyki w Moskwie (1996) pod kierunkiem Wiery Nosiny.
Maria Murawska była jurorem podczas Międzynarodowych Konkursów Pianistycznych im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzież w Szafarni. Wystąpiła też z recitalami fortepianowymi 2 grudnia 2012 roku, 27 kwietnia 2014 roku oraz 12 lipca 2015.
Alberto Nosè pierwsze sukcesy osiągnął w wiek
u 11 lat, zdobywając Pierwszą Nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Jugend für Mozart w Salzburgu. W kolejnych latach został laureatem wielu prestiżowych międzynarodowych konkursów pianistycznych między innymi: Konkurs Paloma O’Shea w Santander (I. Nagroda oraz Nagrody Publiczności Sony), Konkurs Chopinowski w Warszawie (V. Nagroda), Maj Lind w Helsinkach (I. Nagroda), Long-Thibaud w Paryżu (II. Nagroda). Sukcesy te przyczyniły się do rozkwitu jego kariery i licznych występów w Europie i na całym świecie. Artysta często prowadzi kursy mistrzowskie oraz bierze udział w pracach jury najpoważniejszych międzynarodowych konkursów pianistycznych, jak F. Chopina w Warszawie w 2010 r.
Studia pianistyczne rozpoczął w Konserwatorium F.E.Dall’Abaco w Weronie w klasie Prof. Laury Palmieri i ukończył je z wyróżnieniem w wieku 17 lat. Naukę gry kontynuował u Prof. Franco Scali, Borysa Pietruszańskiego i Leonida Margariusa w Międzynarodowej Akademii Pianistycznej “Incontri col Maestro” w Imoli. W 2005 uzyskał tytuł Piano Master.
Alberto Nosè zainaugurował recitalem fortepianowym 20. i 21. Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzieży, Szafarnia 2011
Toruński zespół Open Blues to zgrana grupa pięciu muzyków, którzy od lat profesjonalnie zajmują się tworzeniem muzyki bluesowej.
Wiesław Kryszewski – gitara
Przemek Łosoś – harmonijka, śpiew
Igor Nowicki – instrumenty klawiszowe
Tomek Imienowski – bas
Michał Dąbrowski – perkusja
Orkiestra powstała na przełomie 2004/2005 roku. Skład Orkiestry, zmienny już z samej swej natury, tworzą uczniowie Konserwatorium z różnych specjalności, których wybiera dyrygent Orkiestry w zależności od repertuaru oraz reprezentowanego poziomu akademickiego. Wśród wielu zadań Orkiestry na czoło wysuwa się formacja uczniów ją tworzących, przygotowując ich do wyższych studiów i w ostatecznej perspektywie do przyszłej, zawodowej pracy w danej specjalności muzycznej. Inauguracyjny koncert Orkiestry Konserwatorium miał miejsce 25 marca 2005 roku w kościele św. Mikołaja w Pampelunie, podczas którego młodzi muzycy wykonali Stabat Mater Pergolesi wraz z Chórem Konserwatorium. Od 2005 roku Orkiestra nieustannie koncertuje w wielu miastach Nawarry oraz w wielu szkołach i instytucjach publicznych, wykonując utwory od okresu klasycznego aż po XX wiek. Aktualnie Orkiestrę tworzy blisko 60 uczniów, pogrupowanych wokół tradycyjnych rodzin instrumentalnych tworzących orkiestrę symfoniczną. Dyrygentem Orkiestry jest jeden z profesorów Konserwatorium, Koldo Pastor.
Młodzieżowa Orkiestra Symfoniczna Konserwatorium Muzycznego im. Pablo Sarasate w Pampelunie pod dyrekcją prof. Koldo Pastor przyjechała do Polski po raz pierwszy, zatrzymując się jedynie w województwie kujawsko-pomorskim. Trasa koncertowa pampeluńskich muzyków obejmujęłą miądzy innymi Szafarnię. Młodzi Nawarryjczycy przedstawią ciekawy program muzyki hiszpańskiej oraz polskiej. Orkiestra Symfoniczna Konserwatorium Muzycznego im. P. Sarasate w Pampelunie wystąpiła w Szafarni 5 września 2012 roku podczas Dożynek Chopinowskich.
Piotr Paleczny należy do grona najwybitniejszych pianistów polskich. Jest laureatem pięciu międzynarodowych konkursów pianistycznych. Od czasu sukcesu odniesionego w VIII Konkursie im. Fryderyka Chopina prowadzi ożywioną działalność koncertową na wszystkich kontynentach. Zyskał olbrzymie uznanie jako juror wielkich międzynarodowych konkursów pianistycznych. Jego płyta „The best of F.Chopin” – nagrana wraz z kwartetem „Prima Vista” została wyróżniona nagrodą Polskiej Akademii Fonograficznej – „Fryderyk 1999”i otrzymała status „Platynowej Płyty”. Artysta został odznaczony wieloma wysokimi i prestiżowymi odznaczeniami polskimi i zagranicznymi m.in. Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, meksykańskim Orderem „Aguila Azteca” oraz Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”. Piotr Paleczny prowadzi klasę fortepianu w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W ciągu kilku zaledwie lat pracy pedagogicznej, jego studenci zdobyli ponad 20 nagród i wyróżnień na międzynarodowych i krajowych konkursach pianistycznych.
Recital fortepianowy Piotra Palecznego odbył się w niedzielę 14 lutego 2010 roku w Ośrodku Chopinowskim. Licznie zgromadzeni goście usłyszeli Fantazję f-moll, Scherzo b-moll, Balladę F-dur Nokturn fis-moll i Polonez As – dur. Utwory zostały wykonane na tle obrazu Mariusza Kałdowskiego.
Ewa Pobłocka należy do najwybitniejszych pianistów swego pokolenia. Występowała niemal we wszystkich krajach Europy, a także w obu Amerykach i w Australii, koncertując z najsłynniejszymi orkiestrami w najbardziej prestiżowych salach. Jest pianistką wszechstronną o rozległym repertuarze. Wykonuje zarówno recitale, koncerty z orkiestrą jak i muzykę kameralną. Dokonała szeregu prawykonań i premierowych nagrań utworów polskich kompozytorów współczesnych m.in. Koncertu fortepianowego Andrzeja Panufnika, Koncertu fortepianowego Witolda Lutosławskiego, Koncertu fortepianowego Pawła Szamańskiego dedykowanego pianistce a powstałego na zamówienie radia francuskiego oraz Koncertu fortepianowego Pawła Mykietyna również jej dedykowanego. Ewa Pobłocka współpracuje z wieloma radiofoniami europejskimi, nagrała ponad 40 płyt m.in. dla Deutsche Grammophon, Conifer Records, Victor JVC, CD Accord, z których wiele uzyskało nagrody i entuzjastyczne oceny krytyków. Jest cenionym pedagogiem. Prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i w Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie, współpracuje jako profesor gościnny z Uniwersytetem Muzycznym w Nagoya (Japonia) i Calgary (Kanada). Zapraszana jest do jury wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych. Jest laureatką dorocznej nagrody Ministra Kultury. W 2004 roku została odznaczona przez Prezydenta RP Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. W 2007 roku Prezydent RP nadał jej tytuł profesora.
Ewa Połocka zainaugurowała recitalem fortepianowym 22. Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im.Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzieży, Szafarnia 2014. Była również jurorem podczas Konkursu.
Kwartet klarnetowy “Poco Leggiero” tworzą 4 indywidualności artystyczne, które połączyła chęć dzielenia się ze słuchaczami muzyką różnych stylów w innej, lżejszej formie. Nazwę zespołu “Poco leggiero” można przetłumaczyć, jako “nieco lżej” i oddaje ona charakter muzyki wykonywanej przez artystów. To także swoiste “perskie oko” puszczone w stronę słuchaczy, którzy przyzwyczajeni do “poważnych” wersji utworów odnajdą w wykonywanych przez czwórkę artystów interpretacje rzadko goszczące na estradach koncertowych prezentujące jednocześnie radość muzykowania i niebanalne, frapujące podejście do wykonywanych dzieł. Na repertuar zespołu składają się utwory skomponowane w różnych okresach historycznych, od baroku do współczesności i należące do różnych typów muzyki: od etnicznej do jazzowej czy od standardów musicalowych po utwory klezmerskie.
Nie znaczy to, że koncert kwartetu to typowy występ według zasady “dla każdego coś miłego”. Szerokie spektrum zainteresowań poszczególnych osobowości muzycznych zespołu świadczy raczej o jego wszechstronności i otwartości na wiele odmiennych rodzajów muzyki. Inną cechą charakterystyczną dla tego zespołu jest niestandardowe podejście do gry na instrumentach. To nie tylko wirtuozeria poszczególnych członków kwartetu, lecz także takie rzadkie techniki gry na instrumentach dętych jak oddech permanentny czy ich traktowanie perkusyjne. Doskonały kontakt z publicznością, szerokie spektrum repertuarowe, oraz wysoki poziom artystyczny są gwarancją wyjątkowych wrażeń podczas występów kwartetu “Poco Leggiero”.
Libertango .. Summertime …Czardasz… West Side Story Medley …
to tylko niektóre z utworów jakie wykonał kwartet w składzie: Anna Kalska, Adrian Janda, Leszek Pietroń i Bogdan Kraski w niedzielne popołudnie 22 kwietnia 2012 roku w Ośrodku Chopinowskim w Szafarni. W programie nie zabrakło również klasycznego towarzystwa – J.S Bacha czy F. Chopina w ciekawych aranżacje na 4 klarnety zapewniających moc wrażeń.
W latach 1957–1962 studiowała muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim. Od roku
1965 jest etatowo związana z Instytutem Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego.
W trakcie swojej czterdziestoletniej pracy dydaktycznej w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego prowadziła wykłady, ćwiczenia, konwersatoria i seminaria z różnych zakresów historii muzyki, od baroku do XX wieku. Pod jej kierunkiem powstały 73 prace magisterskie i 8 doktorskich. Jest autorką 30 recenzji prac na stopnie i tytuły naukowe oraz kwalifikacje II stopnia w szkolnictwie artystycznym. Była również kontraktowym profesorem Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Gościnnie prowadziła wykłady na innych polskich uniwersytetach, akademiach muzycznych, w licznych towarzystwach naukowych, za granicą m.in. w Moguncji, Paryżu (Sorbona), la Châtre, Kijowie, New Delhi.
Od 2001 roku przewodniczy Radzie Programowej Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie.
W jej dorobku naukowym znajduje się wiele książek, m.in.: „Faktura fortepianowa Beethovena”, „Kronika wydarzeń muzycznych w Polsce w latach 1945–1972”, „Muzyka fortepianowa i pianistyka w wieku XIX Warszawa”, „Historia i interpretacja muzyki. Z badań nad muzyką od XVII do XIX wieku”, „Słownik szkolny – muzyka”.
Ponadto przeszło sto artykułów naukowych publikowanych w najważniejszych periodykach muzycznych w Polsce i za granicą, wielkie hasła-artykuły w encyklopediach muzycznych (m.in. Beethoven i Mozart w Encyklopedii Muzycznej PWM, a także liczne recenzje, artykuły popularyzatorskie i sprawozdania.
Jest redaktorem, bądź współredaktorem szeregu cyklicznych wydawnictw muzykologicznych, w tym m.in. studiów „Chopin w kręgu przyjaciół” (5 tomów), „Prace Zakładu Powszechnej Historii Muzyki Instytutu Muzykologii UW”, interdyscyplinarny półrocznik „Barok”.
Współpracowała jako redaktor z Polskim Wydawnictwem Naukowym, była kierownikiem działu „Kompozytorzy XIX wieku” Encyklopedii Muzycznej PWM, członkiem Komitetu Redakcyjnego serii „Muzyka polska w dokumentacjach i interpretacjach.” Należy do Komitetu Redakcyjnego rocznika Międzynarodowej Federacji Towarzystw Chopinowskich „Chopin in the World”. Współpracuje z wielkimi światowymi encyklopediami muzycznymi, m.in. niemiecką „Die Musik in Geschichte und Gegenwart” oraz angielską „The New Grove Dictionary of Music and Musicians.”
Do jej najważniejszych dokonań edytorskich należy redakcja edycji krytycznej „Maria Szymanowska”, „25 Mazurkas”, faksymilowe wydanie autografu „24 Preludiów” op. 28 F. Chopina ze wstępem w jęz. polskim, francuskim i angielskim, edycja źródłowa „I Polonaise brillante” op. 4 na skrzypce i fortepian Henryka Wieniawskiego.
W piśmiennictwie naukowym prof. Ireny Poniatowskiej dominują prace poświęcone pianistyce, muzyce fortepianowej, Fryderykowi Chopinowi.
Polska pianistka pochodzenia bułgarskiego. Studia w zakresie gry na fortepianie ukończyła z wyróżnieniem w klasie prof. Zbigniewa Śliwińskiego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Akademia Muzyczna) w Gdańsku. Studia podyplomowe odbyła w Hochschule für Musik und darsteilende Kunst we Wiedniu. Jest laureatką wielu konkursów. Koncertuje w kraju i zagranicą. W 2004 roku otrzymała medal Komisji Edukacji Narodowej, a w 2005 – medal “Gloria artis” oraz Krzyż Oficerski Odrodzenia Polski. Obecnie prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest zapraszana do prowadzenia kursów mistrzowskich w kraju i zagranicą, seminariów dla nauczycieli fortepianu oraz lekcji otwartych i konsultacji. Wielokrotnie zasiada w jury podczas konkursów krajowych i zagranicznych. Jej uczniowie zdobywają czołowe miejsca na konkursach pianistycznych w Polsce i zagranicą, prowadzą ożywioną działalność koncertową, a niektórzy z nich z powodzeniem zajmują się pedagogiką, również zagranicą.
Była przewodniczącą jury podczas 21 Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im.F.Chopina dla Dzieci i Młodzieży, Szafarnia 2013
Piotr Salaber pochodzi z Wrocławia. Jest kompozytorem, pianistą, wokalistą i dyrygentem. Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. W 2012 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego. Warsztat kompozytorski doskonalił podczas Mistrzowskich Kursów Interpretacji i Kompozycji, prowadzonych przez Karlheinza Stockhausena. Zasłynął jako autor muzyki do piosenek, spektakli teatralnych, programów radiowych i telewizyjnych, a także jako twórca reportaży z m.in. Indonezji, Singapuru, Madagaskaru, Kenii, Tanzanii, Seszeli, Egiptu. Za znaczące dokonania artystyczne, otrzymał liczne nagrody. Koncertował na Litwie, w Rosji, Czechach, Niemczech, Szwecji, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Wielokrotnie stawał za pulpitem dyrygenckim, prezentując swoją muzykę dla dzieci. Związany był z Teatrem Polskim w Bydgoszczy oraz Filharmonią Pomorską. Współpracuje z TVP1, TV Polonia, TV Polsat oraz wieloma teatrami dramatycznymi w Polsce, a także Rosji, Francji, Kanadzie i na Węgrzech. Jego muzykę można usłyszeć na antenie Radiowej Trójki. Piotr Salaber z powodzeniem łączy działalność artystyczną z działalnością naukową i dydaktyczną, prowadząc zajęcia w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Dariusz Stachura tenor. Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu prof. Haliny Romanowskiej. Zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi w roku 1989 partią Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego. Rok później został laureatem Konkursu Wokalnego im. Ady Sari. Za wybitne dokonania na scenie łódzkiego Teatru Wielkiego otrzymał nagrodę specjalną krytyki łódzkiej. Odbył liczne podróże artystyczne po wielu krajach Europy. Współpracuje z Filharmonią Narodową i Teatrem Narodowym. Istotną dziedziną jego działalności artystycznej jest udział w koncertach muzyki oratoryjnej. Do szczególnych sukcesów artysty należy udział w obchodzie 100-lecia premiery Cyganerii w Turynie, gdzie, jako jedyny obcokrajowiec, kreował partię Rudolfa na zmianę z Luciano Pavarottim. Dariusz Stachura jest częstym gościem polskich festiwali muzycznych.
W niedzielę 27 stycznia na szafarskiej scenie wystąpił jeden z Trzech Polskich Tenorów – Dariusz Stachura. Towarzyszył mu jego syn, również śpiewak – Mateusz Stachura. Ten niezwykły duet wykonał znane arie z oper i operetek m. in. Graj cyganie – Aria z operetki Hrabina Marica, Deh, vieni, alla finestra – Aria opery Don Giovanni. Nie zabrakło też przebojów muzyki rozrywkowej takich jak What a Wonderful World z repertuaru Louis’a Armstronga czy Volare – Nel blu di pinto di blu.
Andrzej Tatarski ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne w klasie prof. Olgi Iliwickiej-Dąbrowskiej w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Swoje umiejętności pianistyczne doskonalił na studiach podyplomowych pod kierunkiem prof. Vlado Perlemutera w Paryżu. Od szeregu lat prowadzi intensywną działalność artystyczną jako solista i kameralista. Występował w krajach Europy, Ameryki i Azji (m.in.: w USA, Japonii, Korei Płd., na Jamajce, Kubie, we Francji, Wielkiej Brytanii, w Niemczech, w krajach byłego ZSRR, we Włoszech, Austrii, Belgii, Hiszpanii, Holandii, Słowenii, Szwajcarii, Turcji). Uczestniczy w renomowanych festiwalach muzycznych, takich jak: Poznańska Wiosna Muzyczna, Warszawska Jesień, Dni Kompozytorów Krakowskich, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Wratislavia Cantans, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej we Wrocławiu, Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach. Jest zapraszany na recitale chopinowskie do Żelazowej Woli i Łazienek. Występuje z czołowymi polskimi orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi pod batutą wybitnych dyrygentów: M. Błaszczyka, A. Boreyko, T. Bugaja, G. Chmury, A. Duczmal, J. M. Florencio, G. Nowaka, M. Pijarowskiego. W zróżnicowanym i rozległym repertuarze solowym i kameralnym pianisty znaczącą rolę odgrywają utwory kompozytorów polskich XIX i XX wieku. Artysta dokonał także wielu prawykonań utworów współczesnych kompozytorów polskich. W kręgu zainteresowań Andrzeja Tatarskiego pozostaje również muzyka francuska, w tym twórczość Oliviera Messiaena – którego cykle Katalog ptaków oraz Sześć szkiców ptasich wykonał jako pierwszy polski pianista. W jego dorobku artystycznym znajdują się liczne nagrania archiwalne dla radiofonii polskich i zagranicznych, nagrania płytowe, telewizyjne i filmowe. Dla firmy Selene utrwalił m.in. kompozycje fortepianowe Henryka i Józefa Wieniawskich, Raula Koczalskiego i Ignacego Friedmana, dla firmy Dux Harnasie Szymanowskiego w wersji na dwa fortepiany oraz utwory kameralne A. Szeluto, realizując pierwsze w historii światowej fonografii nagrania tych utworów. Jako pianista-kameralista dokonał wielu nagrań płytowych z najwybitniejszymi polskimi artystami.Bierze udział w pracach jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych oraz kameralnych. Wykłada na kursach mistrzowskich w kraju i zagranicą (Czechy, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Turcja, Ukraina, USA, Włochy). Od wielu lat prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego Poznaniu.
Andrzej Tatarski zasiada w jury Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina dla Dzieci i Młodzież w Szafarni.
W dniu 28 czerwca w Ośrodku Chopinowskie w Szafarni zagościł Angel Telechea Goyena, Konsul Honorowy RP w Navarrze, Kraju Basków i La Rioja. Konsul aktywnie promuje Ośrodek w Hiszpanii. Podczas jego pobytu przedstawiono historię Ośrodka Chopinowskiego, jak również plany dotyczące działalności kulturalnej i promocji. Nasz gość spotkał się z burmistrzem – Romanem Tasarzem i Panią Wiceburmistrz Izabelą Lewandowską.
Marek Tomaszewski pochodzi z Krakowa. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie fortepianu profesora Zbigniewa Drzewieckiego. Od 1963 współtworzył duet z Wacławem Kisielewskim. Wielki sukces duetu zapoczątkowało tournée w Polsce, oraz w krajach Europy Wschodniej. Duet współpracował m.in. z Ewą Demarczyk, Violettą Villas i Anną German, a także z Marlene Dietrich. Coraz większą popularność otworzyły przed duetem sale koncertowe USA, Kanady, Francji i Niemiec. Na Międzynarodowym Festiwalu Variétés w Rennes (Francja) duet Marek & Wacek otrzymał Złotego Gronostaja. Duet koncertował i nagrywał programy telewizyjne w Kopenhadze, Sztokholmie, Helsinkach, Barcelonie, Palma de Mallorca. Artyści byli zapraszani na liczne gale w Europie. Ich płyty otrzymały miano złotych. Po śmierci Wacława Kisielewskiego Marek Tomaszewski zaprosił do nowego duetu francuskiego pianistę Michela Prezmana, z którym nagrał 2 płyty. Razem koncertowali w Europie, USA, Kanadzie i Rosji. Duet istniał do 1992 roku. W 1993 roku Marek Tomaszewski zrezygnował z występów, poświęcając się pedagogice. W 2000 roku artysta powrócił na estradę, tym razem solo. Koncertuje we Francji, Belgii, Niemczech, USA, w Polsce. W ostatnim czasie nagrał płyty solowe: Première, Rapsodia oraz Święto Wiosny Igora Strawińskiego, w unikalnej transkrypcji klasycznej na fortepian solo. Fragmenty tego utworu, znalazły się we francuskim filmie Chanel i Strawiński.
Marek Tomaszewski wystąpił w Szafarni 26 maja 2013 roku z wyjątkowym recitalem fortepianowym Impresje na utworach Chopina.
Uta Weyand była jurorem podczas 23. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina dla Dziec i Młodzieży, Szafarnia 2015
Kornel Wolak to wysoko ceniony klarnecista – solista i kameralista. Urodzony w Białymstoku w rodzinie muzyków. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat od lekcji fortepianu, zaś na klarnecie zaczął ćwiczyć sześć lat później, w wieku 12 lat. W 2001 roku otrzymał stypendium w Jacobs School na uniwersytecie w Indianie pod kierunkiem Eli Eban.
Płyta z nagraniem Koncertu klarnetowego Karola Kurpińskiego w jego wykonaniu otrzymała nominację do Fryderyków 2007. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak m.in. Quebec Symphony Orchestra, Toronto Sinfonietta, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia, Charleston (North Carolina) Symphony Orchestra. Jako kameralista występował z Kwartetem Smyczkowym Wieniawskiego, Kwartetem smyczkowym Glenna Goulda i Lodos Wind Quintet. Regularnie występuje z orkiestrą symfoniczną z Toronto.
Jest laureatem wielu nagród m. in. w Royal Conservatory’s Concerto Competition w 2006, a także Presser Music Award. Jeszcze jako student zwyciężył w Konkursie instrumentów dętych w Poznaniu i w Konkursie Klasy Klarnetu Universytetu Indiana.
Recital klarnetowy Kornela Wolaka odbył się w Szafarni 9 czerwca 2013 roku. Koncert nosił tytuł Klarnet w pięciu smakach. Artysta wystąpił wraz z Joanną Zathey – Wójcińską.
Jerzy Zelnik to jeden z najwybitniejszych i najpopularniejszych polskich aktorów, związany zarówno z teatrem, jak i filmem czy telewizją. Zagrał główne role w filmach: Faraon Jerzego Kawalerowicza, Dzieje grzechu Waleriana Borowczyka, Ziemia Obiecana Andrzeja Wajdy i in. Grał też w wielu serialach, m.in.: Klan, Królowa Bona, Doktor Murek. W latach 2005-2008 dyrektor artystyczny Teatru Nowego w Łodzi, również scenarzysta i reżyser teatralny.
23 lutego 2014 aktor zaprezentował wiersze najwybitniejszych polskich poetów podczas koncertu Od Chopina do Chopina.